یک رستوران دلپذیر

توسط علی مجاهد در تاریخ 1399/2/23

اینکه یک رستوران کیفیت غذای خوبی داشته باشد و شناخته شده باشد از ویژگی‌های مهم و مد نظر مراجعه کنندگان به آنجا خواهد بود ولی انتظارات مراجعه کنندگان می‌تواند بسیار بیشتر باشد و موارد مختلفی دیگری نیز برایشان اهمیت داشته باشد؛ پس امروز می‌خواهیم به انتظارات مراجعه کنندگان به رستوران‌ها بپردازیم.

برای آغاز، محل قراری گیری رستوران و میزان سهولت دسترسی به آن اهمیت دارد. برای افراد پیدا کردن و دسترسی به رستوران می‌بایست آسان باشد؛ همچنین اطلاع رسانی‌های درست و دقیق درباره‌ی مکان رستوران و همچنین پارکینگ مناسب نیز جز ویژگی‌های مثبت یک رستوران محسوب می‌شود.

برای مثال فرض کنید وارد یک رستوران می‌شوید، در وهله‌ی اول ظاهر رستوران را مشاهده می‌کنید و برایتان مهم است در محیطی تمیز، زیبا و پر از آرامش و طراوت غذا میل کنید.
نحوه‌ی دکوراسیون و حتی وسایل بکار رفته در چیدمان رستوان و میزها نیز در القای حس مثبت به مشتری موثر است. اینکه بتوان در محیطی احساس آرامش و راحتی کرد جز انتظارات ابتدای فرد از رستوران مد نظر خود می‌باشد، تمیزی و پاکیزگی محل، ظروف و لباس خدمه نیز بسیار حائز اهمیت است.


یکی از نکات منفی بسیاری از رستوران‌ها این است که ظروف و لیوان‌ها عموما بوی بدی می‌دهند که ناشی از مواد شوینده است. در مرحله‌ی بعدی برخورد کارکنان رستوران برای فرد اهمیت دارد، خوش‌ برخورد بودن آن‌ها و رفتار دلنشینشان در برخورد با مشتری، صبر و بردباریشان در پاسخ به سوالات مشتریان و نحوه‌ی سرویس دهی سریع و مناسبشان باعث می‌شود خاطره‌ی خوبی از آن رستوران در ذهن فرد نقش ببندد.


پس از این موارد نکته‌ی دیگری که مورد توجه قرار می‌گیرد این است که آشپزخانه‌ی رستوران در محلی قرار داشته باشد تا بوی روغن و غذاهای در حال طبخ به سالن غذاخوری وارد نشود. چرا که این امر باعث کاهش اشتهای افراد شده و به عنوان نکته‌ای منفی در نظرشان همیشه باقی خواهد ماند. مورد دیگر منو‌ی رستوران است، توضیحات در منوی رستوران باید کامل و واضح باشد و همچنین قیمت‌ها به روز باشند، اگر غذایی دیگر موجود نمی‌باشد حتما از منو حذف شده باشد.


پس از سفارش غذا زمان زیادی صرف نشود تا غذا آماده شود، در واقع سرعت طبخ رستوران بهتر است بالا باشد همچنین غذاهایی که بر سر میز می‌آورند حتما گرم باشد. غذای رستوران نیز باید کامل پخته شده باشد و از مواد تازه و سالم در طبخ غذا استفاده شده باشد، چاشنی‌های غذا کافی و مناسب باشند و غذا طمع و عطری دلنشین داشته باشد. مواد کامل شسته شوند، در بسیاری از رستوران‌ها توجه کافی به شستن سبزیجات و صفیجات نمی‌شود و در سالادها ممکن است آلودگی‌هایی دیده شود.


این نکات از جمله مهم‌ترین نکاتی است که یک رستوران باید آن‌ها را برای رضایت بیشتر مشتری در نظر داشته باشد.